Skip to main content

پشم سنگ چیست؟ انواع + کاربرد پشم سنگ در ساختمان

|

پشم سنگ چیست؟

در حال حاضر تولید و استفاده از انواع عایق های استاندارد بیشتر از هر زمانی افزایش یافته است و حتی از عایق های جدید و با کیفیت در ساخت سازه های ساختمانی نیز کمک گرفته می‌شود، اما در این بین یکی از بهترین عایق های شناخته شده در جهان که از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار می‌باشد، پشم سنگ است.

تقاضا برای خرید و استفاده از این محصول در سال های اخیر بسیار افزایش یافته است و حتی پشم سنگ به عنوان یک عایق مرغوب و درجه یک در سراسر جهان شناخته می‌شود، این عابق به لحاظ کیفیت در مقایسه با سایر نمونه های مشابه در رتبه بهتری قرار دارد، ویژگی های بی شمار پشم سنگ یکی از عوامل اصلی محبوبیت آن شناخته می‌شود، این عایق استاندارد به راحتی در بخش های مختلف ساختمانی نیز قابل استفاده می‌باشد، پشم سنگ از بهترین متریال موجود در دنیا تولید شده است و حتی در فرآیند تولید این محصول از روش های خاصی کمک گرفته می شود، تا پشم سنگ به کیفیت قابل توجهی دسترسی پیدا کند. ما در این مطلب بررسی میکنیم که پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ با ما همراه باشید.

 

پشم سنگ چیست؟

 

پشم سنگ چیست

 

یکی از پرسش های اساسی که در خصوص این محصول در ذهن افراد ایجاد می‌شود، قطعا پشم سنگ چیست؟ می‌باشد. در واقع این محصول در رده عایق های استاندارد بازار قرار دارد، که در تولید این محصول تمامی نکات ریز و درشت به دقت رعایت شده است و این پشم سنگ از کارایی لازم برخوردار می‌باشد، پشم سنگ به عنوان یک عایق حرارتی بیشتر شناخته می‌شود، که دیگر نمونه های مشابه دارای چنین ویژگی نیستند، در تولید این محصول از مواد اولیه خاصی کمک گرفته شده است، تا خواص فیزیکی آن را بتوان بهبود بخشید. این عایق از گونه ای از سنگ های آذرین به دست می‌آید و عمده ترکیبات پشم سنگ از سنگ بازالت تولید می‌شود، به ‌همین علت پشم سنگ از ‌مقاومت کافی نیز برخوردار می‌باشد.

بافت پشم سنگ کاملا به هم تنیده است و در مقیاس میکرون حدود ۹۷ درصد از ترکیبات پشم سنگ از سنگ بازالت تشکیل شده و ۳ درصد مابقی شامل رزین، روغن و عایق حرارتی می‌شود. این پشم سنگ از ذوب سنگ بازالت در کارخانه های تولیدی به دست می‌آید، در اصطلاح عامیانه در پاسخ سوال پشم سنگ چیست؟ می‌توان اشاره کرد، که اگر قصد خرید عایق رطوبتی، بهترین عایق برای حرارت و صوتی در جهان را دارید این محصول به شما پیشنهاد می‌شود و حتی الیاف آن در مقیاس میکرون نیز از کیفیت لازم برخوردار می باشند.

 

 

کاربرد پشم سنگ

 

کاربرد پشم سنگ

 

این محصول به واسطه ویژگی های بی شماری که دارد، در حال حاضر از کاربرد گسترده ای برخوردار می‌باشد، کاربرد پشم سنگ برخلاف تمامی باورها بسیار متنوع است. اصلی ترین کاربرد پشم سنگ در ساخت عایق های مخصوص در ساختمان می‌باشد، که از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کنند و حتی در ‌فصل تابستان باعث گردش هوای مطبوع در داخل ساختمان می‌شود. همچنین استفاده از عایق های پشم سنگ در ساختمان در فصول سرد سال نیز مانع اتلاف انرژی های تجدید پذیر می‌شود، این عایق ایجاد شده از بروز هرگونه آلودگی صوتی جلوگیری می‌کند.

ایجاد عایق به کمک پشم سنگ در قسمت کف می‌تواند از ایجاد رطوبت در بخش های مختلف ساختمان جلوگیری کرده و در نتیجه سازه ساختمانی شما امنیت بیشتری را تجربه خواهد کرد. در مراحل اجرای بعضی از عایق‌های نوین مانند عایق رطوبتی دیوار نانو نیز از این محصول استفاده می‌شود.

در گلخانه‌ ها همیشه از انواع پشم سنگ استفاده می‌شود، نسل جدیدی از کاشت گیاهان به واسطه این محصول صورت می‌گیرد و حتی‌ گیاهانی که به این روش تولید می‌شوند، دارای رشد بیشتری هستند.

اغلب گلخانه های هیدروپونیک برای کاشت گیاهان خود از پشم شیشه استفاده می‌کنند، استفاده از انواع پشم سنگ در قسمت سقف سازه می‌تواند از نفوذ حشرات موذی جلوگیری کند و هم به عنوان یک عایق حرارتی سقف عمل کند، حتی در ساخت محصولات مختلفی نظیر فرهای صنعتی نیز از پشم سنگ استفاده می‌شود، چون از اتلاف گرمای داخل فر جلوگیری می‌کند، همچنین برخی از کولرهای جدید نیز دارای چنین ویژگی می‌باشند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که این محصول هرگز نمی‌تواند عملکرد بهتری نسبت به رنگ های عایق حرارت داشته باشد، شما می‌توانید جهت خرید رنگ عایق حرارتی با شماره 02147631000 تماس حاصل فرمایید.

 

 

ویژگی‌های پشم سنگ چیست؟

  • نصب سریع
  • عایق حرارت و صوت
  • دوستدار محیط زیست
  • مقاومت بالا در برابر آتش سوزی
  • ضریب هدایت حرارتی بسیار پائین

 

انواع پشم سنگ کدام اند و چه ویژگی هایی دارند؟

 

این محصول در نمونه های مختلفی تولید و به بازار فروش عرضه می‌شود، هر یک از نمونه های مختلف پشم سنگ از ویژگی های خاصی برخوردار هستند، اما کیفیت تمامی پشم سنگ ها کاملا مشابه است و فقط به لحاظ ساختار و کارایی با یکدیگر تفاوت دارند، انواع پشم سنگ جدید و کاربردی که در حال حاضر می توانید آن ها را خریداری کنید، شامل نمونه های زیر هستند :

 

انواع پشم سنگ

 

  • مدل لحافی

نام دیگر این پشم سنگ فنوفلت است و بیشتر به عنوان عایق ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این محصول در برابر رطوبت بیشترین میزان از مقاومت را از خود نشان می‌دهد. پشم سنگ لحافی به راحتی قابل نصب است و همچنین از طول عمر بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

 

  • مدل تخته ای

این مدل در پالایشگاه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی از اتلاف انرژی در بخش های مختلف به صورت ۱۰۰ درصدی جلوگیری می‌کند، پشم سنگ تخته ای از ضخامت قابل توجهی برخوردار می‌باشد، این پشم سنگ برای عایق کاری دیواره ها و کف ساختمان نیز قطعا گزینه ای مناسب شناخته می‌شود.

 

حتما بخوانید: آجر نسوز چیست

 

  • مدل پتویی

این محصول در برابر رطوبت و همچنین آلودگی های صوتی بهترین عایق به شمار می‌آید و تحت هر شرایطی ویژگی های خود را از دست نمی‌دهد، در حال حاضر این مدل در تجهیزات صنعتی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

  • مدل لوله ای

بهترین گزینه جهت استفاده در تاسیسات ساختمانی پشم سنگ لوله ای می‌باشد، این محصول از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و شما به راحتی می‌توانید آن را خریداری کنید، کیفیت این محصول تحت هر شرایطی کاهش پیدا نمی‌کند.

 

  • مدل فله ای

این پشم سنگ از متریال خاصی تولید شده است، که در برابر عوامل مخرب از مقاومت بیشتری برخوردار هستند، این پشم سنگ در برابر تغییرات جوی نیز مقاوم است و حتی از وزن بسیار کمی برخوردار می‌باشد. پشم سنگ فله ای در برابر تغییرات جوی نیز مقاوم است و حتی نصب این پشم سنگ وقت گیر نیست.

 

نتیجه گیری

پشم سنگ به عنوان یک عایق در برابر حرارت، رطوبت و همچنین آلودگی های صوتی شناخته می‌شود، عمده ترکیبات پشم سنگ از سنگ بازالت به دست می‌آید. در حال حاضر کاربرد پشم سنگ بیشتر شامل: تاسیسات ساختمانی، رشد گیاهان و حتی تولید تجهیزات صنعتی می‌شود. این محصول انواع مختلفی دارد و بر اساس نیاز خود باید بهترین پشم سنگ را جهت خرید نهایی انتخاب کنید.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *