Skip to main content

بهترین عایق رطوبتی سرویس بهداشتی ( آب بندی سرویس بهداشتی با مواد نانو )

|

عایق سرویس بهداشتی

عایق کاری سرویس بهداشتی، مجموعه ‌ای از فعالیت ‌ها و روش ‌هایی است که با استفاده از مواد عایق و پوشش‌ های مخصوص، به منظور جلوگیری از نشت و نفوذ آب و رطوبت به سرویس بهداشتی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرآیند از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا سرویس بهداشتی، از جمله توالت، حوضچه و دوش، مکانی هایی هستند که در آن ها، آب و رطوبت قابل توجهی وجود دارند و در صورت عدم عایق کاری صحیح، ممکن است منجر به نشت و خرابی ساختمان شود.

عایق بندی سرویس بهداشتی عموما شامل استفاده از موادی مانند لاستیک، پلیمرها، سیلیکون و مواد عایق مایع می‌‌شوند. این مواد عایق کاری، در قالب پوشش ‌های مختلفی مانند روکش ‌های ضد آب، ممبران ‌های عایق، فوم ‌های عایق و چسب ‌های مخصوص، استفاده می‌‌شوند. هدف اصلی عایق کاری سرویس بهداشتی، جلوگیری از نشت آب و رطوبت به دیوارها، کف ‌ها و سقف سرویس بهداشتی است.

عایق سرویس بهداشتی، مزایای مهمی دارد؛ زیرا باعث می‌شود ساختار سرویس بهداشتی در برابر نشت آب و رطوبت محافظت شده و از خرابی و خسارت ‌های ناشی از آن جلوگیری به عمل آید. در ادامه، به ارائه توضیحاتی در مورد نحوه عایق کاری و مزایای آن می‌پردازیم.

 

نحوه عایق کاری سرویس بهداشتی

  بهترین عایق سرویس بهداشتی

عایق بندی سرویس بهداشتی، ممکن است به دلیل تنوع ساختارها و شرایط مختلف، به روش ‌های متنوعی انجام شود. در هر روش، یکسری نکات و مراحل موجود هستند که رعایت آن ها، باعث ایجاد یک عایق بندی درست و اصولی می‌شود. در ادامه، این مراحل را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

 

آماده سازی سطح

در ابتدا، سطح سرویس بهداشتی باید به درستی آماده شود. این آماده سازی، شامل تمیز کردن سطح از هرگونه ذرات، آلودگی و روغن‌ ها است. همچنین، در صورت وجود نقاطی با پوش ضعیف، باید آن را ترمیم و تقویت کرد.

   

انتخاب مواد عایق کاری

بر اساس نوع سطح و شرایط محیطی، مواد عایق کاری مناسب برای سرویس بهداشتی را انتخاب کنید. موادی شامل روکش‌ های ضد آب، ممبران‌ های عایق، فوم ‌های عایق و غیره، می‌توانند برای این کار مناسب باشند. مطمئن شوید که مواد انتخاب شده با استانداردهای مربوطه سازگاری دارند.

 

اعمال مواد عایق کاری

پس از آماده سازی سطح و انتخاب مواد عایق کاری، مواد را با روش مناسب بر روی سطح سرویس بهداشتی اعمال کنید. برای مثال، در صورت استفاده از روکش ضد آب، آن را به صورت یکنواخت بر روی سطح بپاشید یا با استفاده از برس یا رول بر روی سطح پخش کنید. در این مرحله، در صورتی که تجربه و مهارت کافی ندارید، بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 

ایجاد لایه ‌های متعدد

در برخی موارد، ممکن است نیاز به ایجاد لایه ‌های متعدد از مواد عایق کاری باشد. در این صورت، پس از اعمال لایه اول، باید به خوبی آن را خشک کنید و سپس لایه بعدی را اعمال نمایید. این کار را تا زمانی که تعداد لایه‌ های مورد نیاز را ایجاد می‌کنید، ادامه دهید.

 

تامین اتصالات و نقاط ضعف

در این مرحله، به تامین اتصالات و نقاط ضعف سطح سرویس بهداشتی توجه کنید. ممکن است نیاز به استفاده از چسب یا مواد مخصوص دیگر برای تقویت و ثبات این نقاط باشد.

 
حتما بخوانید: پلاستر کاری چیست
 

معرفی بهترین عایق رطوبتی سرویس بهداشتی

بهترین عایق رطوبتی سرویس بهداشتی، عایقی است که بتواند درز و شیارهای موجود در سرویس ها را پوشش دهد. در این مورد، محصولات متنوعی تولید و عرضه می‌شوند که هر کدام، خواص و کاربردهای متفاوتی دارند. از مهمترین انواع عایق های سرویس بهداشتی، می‌توانیم به NAX-WM و NAX-WP اشاره کنیم.

 

NAX-WP

NAX-WP یک نوع غشای ضد آب است که براساس رزین‌های پودری تهیه می‌شود. این عایق رطوبتی نانو خاصیت ضد آبی دارد و می‌تواند به عنوان جایگزینی برای قیرگونی و ایزوگام استفاده شود. که در مقاله ایزوگام یا عایق نانو بیشتر به آن پرداخته‌ایم. این محصول، مناسب برای آب ‌بندی استخرها، عایق‌کاری پشت بام، سرویس ‌های بهداشتی و هر نوع سطح بتنی و سیمانی است. به عبارت دیگر، می‌توان از NAX-WP برای حفاظت و آب ‌بندی این سازه ‌ها استفاده کرد، به همین دلیل، از آن به عنوان بهترین عایق سرویس بهداشتی یاد می‌شود. کاربرد این محصول به این موارد محدود نمی‌شود و از آن به عنوان عایق رطوبتی دیوار نیز استفاده می‌شود.

   

NAX-WM

NAX-WM یا عایق رطوبتی دو جزئی یک نوع آب بند دو جزئی است که به طور خاص برای استفاده در بالکن‌ ها، کف ‌سازی مناطق مرطوب، باکس ‌های گیاهی و تمام سطوح مرطوب در ساختمان ‌های تجاری و مسکونی طراحی شده است. این غشا یا پوشش ضد آب، یک لایه سیمانی را بر روی ترک‌ ها و سطوح نامنظم تشکیل می‌دهد. این پوشش برای جلوگیری از نشت آب و وارد شدن رطوبت به ساختمان، به عنوان یک حفاظ مؤثر عمل می‌کند.

همچنین از این دو محصول می‌توانید برای عایق کاری روف گاردن نیز استفاده کنید.    

آب بندی سرویس بهداشتی بدون تخریب با عایق نانو

یکی از مشکلاتی که در عایق کاری سرویس بهداشتی وجود دارد مربوط به تخریب سرویس بهداشتی و بازسازی مجدد ان است که هزینه‌ای بیشتری به وجود خواهد آورد با استفاده از عایق های نانو و رنگ نانو نیازی به تخریب سرویس بهداشتی وجود ندارد برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول مقاله ” رنگ نانو چیست” را بخوانید. با استفاده از این عایق هم در وقت و زمان و هم در هزینه‌ی تمام شده شما صرفه جویی خواهد شد در نتیجه نیز مدت زمان ماندگاری این عایق بیشتر از عایق های سنتی می باشد.  

مزایای استفاده از عایق رطوبتی سرویس بهداشتی نانو

عایق ‌بندی سرویس بهداشتی باعث ایجاد بستری سالم و بهداشتی در سرویس بهداشتی و مکان های مرطوب می‌شود. در زیر به برخی از مزایای این نوع عایق بندی اشاره خواهم کرد.

 

جلوگیری از نشت آب

عایق ‌بندی سرویس بهداشتی، باعث می‌شود که رطوبت و آب به قسمت های مختلف ساختمان نفوذ نکنند. این مسئله می‌تواند از آسیب به سقف، دیوارها و کف ساختمان جلوگیری کند.

 

حفظ بهداشت

با جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب به قسمت های ساختمان، آب بندی سرویس بهداشتی باعث حفظ بهداشت و سلامتی افراد می‌شود. نفوذ رطوبت، می‌تواند رشد قارچ و باکتری‌ها را تشدید کند و به انتشار بوی بد و عفونت ‌های محیطی منجر شود. با استفاده از عایق ‌بندی مناسب، این مشکلات کاهش می‌یابند.

 

افزایش عمر مفید ساختمان

عایق ‌بندی سرویس بهداشتی، می‌تواند باعث افزایش عمر مفید ساختمان شود. نفوذ رطوبت و آب به بخش ‌های ساختمان، باعث خرابی و ضعف ساختارهای آن می‌شود. با عایق ‌بندی مناسب، این خطرات کاهش می‌یابند و عمر مفید ساختمان، افزایش می‌یابد.

 

نتیجه گیری

امروزه استفاده از عایق های مناسب در قسمت های مختلف ساختمان، امری ضروری و بسیار مهم است. یکی از عایق های مهمی که بیشترین کاربرد را دارند، عایق های سرویس بهداشتی هستند. این عایق ها، می‌توانند از نفوذ آب و عوامل بیماری زا به داخل ساختمان جلوگیری کنند. این عامل، می‌تواند باعث حفظ بهداشت و سلامت افراد حاضر در ساختمان و محیط اطراف شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *